نخست وزیر ژاپن به آمریکا سفر کرد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران : نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه برای ملاقات با رئیس جمهور آمریکا و بحث در خصوص مسائل اخیر امنیتی و مالی منطقه شمال شرقی آسیا وارد آمریکا شد.

نخست وزیر ژاپن به آمریکا سفر کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ شینزو آبه نخست وزیر ژاپن عصر پنج شنبه برای ملاقاتی دو روزه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا وارد این کشور شد. این دو قرار است که روز آدینه ملاقاتی با هم داشته باشند. بر اساس اطلاعات منتشره شینرو آبه روز شنبه آمریکا را ترک خواهد نمود.

این ملاقات همزمان با بالا دریافت تنش میان ژاپن و چین و همچنین آزمایشات هسته ای کره شمالی میان مقامات ارشد دو کشور انجام شده است.

ژاپن که یکی از متحدان اصلی آمریکا در آسیا به شمار می رود پس از انتخاب مجدد شینزو آبه به عنوان نخست وزیر این کشور در کوشش برای تقویت روابط خود با آمریکا است. این اقدام پس از ادعای اخیر چین برسر مالکیت جزایر مورد مناقشه دو کشور در شرق دریای چین انجام شده است.

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث حول محور مسائل مالی است. شرکت های آمریکایی معتقدند که ژاپن تنها به 4 درصد از شرکت های خارجی اجازه ورود به بازار این کشور را داده است. آنها با نگرانی نسبت به این مساله از اوباما انتظار دارند که این موضوع را در جلسه خود با شینزو آبه مطرح و راه حلی برای آن بیابد.

در حوزه مسائل امنیتی منطقه شمال شرقی آسیا و بخصوص تهدید کره شمالی هردو کشور موضع مشابهی دارند. پس از پرتاب موشک دوربرد و همچنین آزمایش هسته ای هفته گذشته کره شمالی هر دو کشور ژاپن و آمریکا آن را محکوم نموده و خواهان واکنش شورای امنیت سازمان ملل به این اقدام شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 703

به "نخست وزیر ژاپن به آمریکا سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن به آمریکا سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید