وزیر دفاع یونان: باید تحریم های ضدروسی را لغو کنیم

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: وزیر دفاع یونان تاکید نمود که آتن تقویت همکاری های دوجانبه با مسکو است و به اتحادیه اروپا فشار خواهد آورد تا تحریم ها علیه روسیه را لغو کند.

وزیر دفاع یونان: باید تحریم های ضدروسی را لغو کنیم

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

خبرنگاران- پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان در مصاحبه با روزنامه روسی گازتا توضیح داد که یونان دوست و متحد سنتی روسیه است و همه کوشش خود را برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا در لغو تحریم های اعمال شده علیه روسیه به کار خواهد بست.

وزیر دفاع یونان که رهبر حزب استقلال این کشور است، تنها نماینده از کشورهای غربی است که در چهارمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو شرکت نموده است.

وی در ادامه اضافه کرد: یونان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا است و پیغام من به این سازمان ها این است که ما به همکاری با روسیه احتیاج داریم و هر کاری را برای لغو تحریم ها انجام خواهیم داد. اعمال این تحریم ها برای روسیه و اتحادیه اروپا فاجعه بار است.

پانوس کامنوس گفت: ما مسائلی مثل تروریسم را به اشتراک گذاشته ایم، این گروه های تروریستی تهدیدی برای ناتو نیز به شمار می روند، یونان نیز نقش مهمی برای دفاع از اتحادیه اروپا و ناتو در برابر تهدید گروه های تروریستی دارد. اتحادیه اروپا، ناتو و روسیه باید علیه این دشمن مشترک، همکاری اطلاعاتی و امنیتی داشته باشند.

پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان پیش از این نیز گفته بود که آتن در حال مذاکره با مسکو برای خریداری سامانه های دفاع موشکی اس 300 است.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان هفته گذشته به مسکو سفر کرد و توانست حمایت و همکاری بلندمدت روسیه را جلب کند.

یونان در آستانه ورشکستگی مالی و مالی قرار گرفته و در صورتی که نتواند با وام دهندگان بین المللی به توافق برسد، ورشکستگی و خروج این کشور از منطقه یورو قطعی خواهد بود.

یونان که یکی از اعضای ناتو به شمار می رود از اواخر دهه 1990 میلادی سامانه های دفاع موشکی اس 300 را در اختیار داشته است.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. هنوز معلوم نیست که دولت چپگرای یونان که با مسائل مالی و مالی زیادی روبرو است، قادر به تامین منابع مالی لازم برای خرید سامانه های دفاع موشکی اس 300 از روسیه خواهد بود یا نه.

روز دوشنبه، پوتین دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را صادر نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 352

به "وزیر دفاع یونان: باید تحریم های ضدروسی را لغو کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع یونان: باید تحریم های ضدروسی را لغو کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید