شرایط ورزش شتر گاو پلنگ شده است، کاش وزارت ورزش تشکیل نمی شد!

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در نشست امروز رؤسای فدراسیون ها با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، به تشریح مسائل ورزش پرداخت.

شرایط ورزش شتر گاو پلنگ شده است، کاش وزارت ورزش تشکیل نمی شد!

صحبت های داورزنی در ادامه می آید:

* جنس صحبت های من با بقیه متفاوت است. افرادی مانند وزیر هم مخاطب من نیستند، اما ای کاش وزارتخانه نمی شدیم و ای کاش تکلیف خود را در فدراسیون ها می دانستیم.

* اسم نهاد عمومی غیر دولتی روی ما گذاشته شده و برای ما مالیات هم در نظر می گیرند. شرایط ورزش شبیه شتر، گاو و پلنگ شده است. بزرگترین اشتباه هم این بود که مجلس وزارت ورزش را تشکیل داد.

* وزارت ورزش و کمیته نقش حمایتی دارند و این درست اما بار اصلی ورزش بر دوش فدراسیون ها است. در ساختار ورزش و دولت جایگاه فدراسیون ها کجاست؟ سازمان های نظارتی هم همیشه نگاه دستگاه اجرایی دارد.

* نوع کار فدراسیون ها با ساز و کار نهادهای اجرایی قابل مقایسه نیست، شانس آوردیم امسال کرونا بود وگرنه با این منابع خیلی از برنامه ها قابل اجرا نیست.

* قطعاً از دو سه ماه آینده که فدراسیون های بین المللی برنامه مصوب خود را ارائه می دهند ما به طور جدی با مشکل روبرو می شویم، هزینه تمام اقدامات نسبت به قبل هفت هشت برابر شده است. با نگاه دولتی که به فدراسیون ها وجود دارد، واقعاً با مشکل روبرو هستیم.

* از طرفی تمام اماکن ورزشی به شرکت توسعه واگذار شده است، به همین دلیل تمام فدراسیون ها به شرکت توسعه و سازمان مالیاتی هزار میلیارد تومان بدهکارند. حتی خیلی ها از طرف سازمان مالیاتی ممنوع الخروج شدند.

* مخاطب من آقای سلطانی فر نیست. اینها مشکلاتی است که برای ورزش وجود دارد و امیدوارم حل شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1241

به "شرایط ورزش شتر گاو پلنگ شده است، کاش وزارت ورزش تشکیل نمی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورزش شتر گاو پلنگ شده است، کاش وزارت ورزش تشکیل نمی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید