پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت های بورسی

به گزارش تاورنا، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت های بورسی که از محل سود انباشته افزایش سرمایه می دهند به مجلس ارائه شد.

پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت های بورسی

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا با بیان اینکه به تازگی این پیشنهاد به کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اضافه کرد: در ملاقات اخیر اعضای کمیسیون مالی مجلس از بورس تهران، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون مالی، نگاه مجلس به بازار سرمایه و سهامداران آن را نگاه حمایتی دانست و اظهار داشت این پیشنهاد قابل طرح و آنالیز در مجلس است.

وی گفت: هم افزایی و هم آهنگی بازار سرمایه و مجلس در رابطه با قیمت گذاری دستوری فولاد کاملا محسوس بود و اگر این فرایند ادامه یابد، در دیگر صنایع نیز شاهد ثبات و آرامش خواهیم بود.

ابراهیمی سروعلیا با اشاره به تأثیرات مثبت مشوق های مالیاتی جهت ترغیب شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، ابراز داشت: افزایش سرمایه از محل سودهای تقسیم نشده (انباشته) اقدامی مؤثر در راستای نگهداشت سود ایجادی در شرکت ها، تمرکز بر منابع داخلی به­ منظور اجرای پروژه ­ها به جای اخذ وام از شبکه بانکی، حفظ نقدینگی و در عین حال جلوگیری از تقسیم سود بیش از توان پرداخت شر کت­ها در شرایط تحریم مالی محسوب می گردد.

معاون نظارت بر بورس ­ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: پس از ابلاغ مصوبه مورخ 16 تیرماه 97 شورای عالی هماهنگی مالی و به استناد بند ب مصوبه یادشده که براساس آن مقرر شده بود در سال 1397، مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که به حساب سرمایه منتقل می ­گردد (موضوع ماده 105 قانون مالیات های مستقیم) مشمول نرخ صفر باشد، تقاضای شرکت های سهامی­ عام جهت انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته با استقبال از سوی ناشران روبرو شده و افزایش سرمایه از این محل نسبت به سنوات گذشته با افزایش چشمگیری همراه شد. به طوری که در سال 1397 مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادره توسط این سازمان از محل سود انباشته بالغ بر 160 هزار و 289 میلیارد ریال شده که این رقم بیانگر رشد بیش از 5 برابری نسبت سال 1396 بود.

وی در سرانجام گفت: قرار است پیشنهادها و ایده هایی در مورد توسعه زیرساخت ها و تثبیت و تنظیم بخشی بازار سرمایه به کمیسیون مالی مجلس ارسال گردد تا طی هفته آینده در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1435

به "پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت های بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت های بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید