چین: اختلافات با آمریکا باید به وسیله مذاکره حل شوند

به گزارش تاورنا، معاون رئیس جمهور چین گفت، اختلافات با آمریکا باید به وسیله مذاکره حل شوند و در حال حاضر آمریکا عظیم ترین چالش برای خودش محسوب می گردد.

چین: اختلافات با آمریکا باید به وسیله مذاکره حل شوند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ کیشان معاون رئیس جمهور چین روز آدینه بر لزوم حل اختلافات متعدد با آمریکا تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کیشان گفت، اختلافات موجود میان پکن و واشتگتن باید به وسیله گفت وگو و رایزنی حل و فصل شوند.

این مقام ارشد چین در پنجاهمین سالگرد سفر محرمانه هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به این کشور گفت، عظیم ترین چالش آمریکایی ها چین نیست، بلکه آمریکا عظیم ترین چالش برای خودش محسوب می گردد.

اخیراً شی جین پینگ رئیس جمهور چین هم در مراسم سالگرد حزب حاکم این کشور متذکر شد: دوره نوی شروع شده که در آن قدرت های جهانی دیگر نمی توانند معاهده های نابرابر را بر جمهوری خلق چین تحمیل نمایند. ملت چین بر روی پای خود ایستاده و به کسی اجازه نخواهد داد سرنوشتش را کنترل کند.

دولت آمریکا از زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا وارد جنگ تجاری با چین شد و این اختلافات رفته رفته به حوزه های دیگر هم کشیده شد.

واشنگتن از یک سو ادعاهایی حقوق بشری علیه چین مطرح نموده و از سوی دیگر از جدایی طلبان هنگ کنگ و تایوان حمایت می نماید. کشتی های جنگی آمریکایی به همین منظور بارها از تنگه تحت منازعه تایوان عبور نموده اند.

علاوه بر این، دولت سابق آمریکا در راستای فرافکنی درباره شکست در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، ادعای ساخته شدن آن در آزمایشگاهی در چین را عنوان کرد. دولت نو آمریکا هم با تکرار این ادعا به آژانس های اطلاعاتی دستور داده در این باره تحقیق نمایند.

این در حالی است که گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که سال گذشته به شهر ووهان، اولین محل گزارش شیوع ویروس کرونا سفر نموده بودند، پس از چند هفته تحقیقات اعلام کردند خاستگاه آزمایشگاهی برای این بیماری تقریباً بعید است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1726

به "چین: اختلافات با آمریکا باید به وسیله مذاکره حل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: اختلافات با آمریکا باید به وسیله مذاکره حل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید