نکته مهم در پیغام سال نو وزیر خارجه چین

به گزارش تاورنا، وزیر خارجه چین در پیغام تبریک خود به مناسبت سال جدید چینی بر حساس بودن شرایط فعلی رابطه چین و آمریکا تاکید نمود.

نکته مهم در پیغام سال نو وزیر خارجه چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، وانگ یی، وزیر خارجه چین با بیان اینکه روابط میان چین و آمریکا در مقطع مهمی قرار دارند خواهان بازگشت روابط دوجانبه به راستا طبیعی و توسعه پایدار شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه چین در پیغام تبریک سال جدید قمری گفت: ما تبادلات خود با کشورهای دیگر را تقویت خواهیم کرد تا از صلح و ثبات در عرصه بین الملل محافظت کنیم.

وانگ گفت که سال 2021 سال مهمی برای چین و جهانست و پکن با کشورهای دیگر جهان برای پیروزی بر ویروس کرونا اعلام همبستگی می نماید.

وزیر خارجه چین گفت: ما بر تقویت همکاری بین المللی علیه کرونا تمرکز نموده و هم با ویروس کرونا و همچنین ویروس سیاسی مبارزه نموده و از اقتدار، امنیت و منافع چین حفاظت نموده ایم.

باوجود روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به نظر می رسد که جو بایدن تمایل چندانی به تغییر رویکرد دولت قبلی این کشور و کاهش فشار بر چین ندارد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در اولین تبادل نظری خود با یکی از مقامات ارشد چین هشدارهایی نسبت به موضع چین در موارد مختلف عنوان کرد.

مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهوری چین نیز در این تبادل نظر واشنگتن را مقصر سقوط روابط دوجانبه میان دو کشور به پایین ترین حد ممکن در چند دهه گذشته دانست و در عین حال انتقادهای آمریکا از سیاست های پکن در قبال سین کیانگ و هنگ کنگ را رد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1481

به "نکته مهم در پیغام سال نو وزیر خارجه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته مهم در پیغام سال نو وزیر خارجه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید