15 هزار تاکسیران تسهیلات 2 میلیون تومانی دریافت کردند

به گزارش تاورنا، شهر: معاون وزیر کشور می گوید: دولت تلاش می کند از طریق پرداخت سهم 50 درصدی خود در انتشار اوراق مشارکت به توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی کمک کند.

15 هزار تاکسیران تسهیلات 2 میلیون تومانی دریافت کردند

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره اقدامات وزارت کشور برای کمک به شهرداری ها برای مبارزه با کرونا توضیح داد: دولت تلاش می کند از طریق پرداخت سهم 50 درصدی خود در انتشار اوراق مشارکت به توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی کمک کند و مقرر شده است؛ از محل فروش اوراق مشارکت، شهرداری ها ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری خود را توسعه دهند.

به گفته او؛ مکاتبه با دولت و سازمان برنامه و بودجه برای اعطای اعتبار ویژه به شهرداری ها برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اجرا شده است. همچنین تسهیلات 20 میلیون ریالی ویژه کرونا به رانندگان ناوگان تاکسیرانی شهری کشور با همکاری بنیاد علوی و عاملیت بانک سینا به تعداد 15 هزار و 125 نفر راننده های ناوگان تاکسیرانی شهری ارایه شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه با هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعطای تسهیلات 6 میلیون تومانی به فعالان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری اجرا شده است، گفت: این کار از طریق ثبت نام در سامانه ویژه این موضوع (کارا) امکان پذیر است. تا به امروز نیز 59 هزار و 728 نفر راننده در حوره حمل و نقل مسافر درون شهری (تاکسی، آژانس، سرویس مدارس، اتوبوس و مینی بوس و ون) تسهیلات 6 میلیونی را کامل دریافت کرده اند. همچنین 48 هزار و 201 متقاضی هم در مرحله ارزیابی مدارک به منظور دریافت وام از سوی بانک های عامل طرح هستند.

نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی

رئیس سازمان شهرداری ها و دهکمک ها به کمک دولت در زمینه حمل و نقل عمومی به شهرداری ها اشاره کرد و توضیح داد: در بخش تاکسیرانی مجوز شماره گذاری پنج هزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شش ماه اول سال ارایه شده و همچنین با ایران خودرو برای نوسازی پنج هزار دستگاه برای نیمه دوم سال قرارداد عقد شده است.

آنطور که جمالی نژاد گفته است؛ هماهنگی برای انتشار یک هزار و 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری ها برای تأمین مالی خرید اتوبوس جدید در سال 1398، برنامه ریزی برای انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری ها برای تأمین مالی خرید اتوبوس جدید در سال 1399 ، تخصیص اعتبار از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 برای بازسازی یک هزار و 700 دستگاه اتوبوس شهرداری ها در سال 1398 و تخصیص اعتبار از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 برای بازسازی سه هزار و 300 دستگاه اتوبوس شهرداری ها در سال 1399 اقداماتی است که دولت در بخش اتوبوسرانی انجام داده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1256

به "15 هزار تاکسیران تسهیلات 2 میلیون تومانی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هزار تاکسیران تسهیلات 2 میلیون تومانی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید