2 بازیکن مطرح استقلال در لیست خروج فرهاد مجیدی

به گزارش تاورنا، روز سه شنبه مدیرعامل استقلال در سرانجام نشست هیات مدیره این باشگاه صحبت هایی بیان کرد که در میان حرفهایش صحبت از تمدید قرارداد با 5 بازیکن مورد نظر فرهاد مجیدی بود.

2 بازیکن مطرح استقلال در لیست خروج فرهاد مجیدی

مددی در حالی صحبت از تمدید با 5 بازیکن مورد نظر مجیدی انجام داد که در فهرست بازیکنان این تیم نام 7 بازیکن نهاده شده است که قراردادشان به اتمام رسیده است تا معین گردد 2 نفر از این 7 نفر در فهرست مجیدی قرار نداشته و باید با آبی پوشان خداحافظی نمایند.

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و ارسلان مطهری 7 بازیکنی هستند که 5 نفر آن ها در فهرست مجیدی حضور داشته و 2 نفر باید از این تیم جدا شوند. آنالیز شرایط این 7 بازیکن می تواند حدس و گمان هایی را برای معین کردن 2 بازیکن مازاد استقلال داشته باشد.

1- داریوش شجاعیان

هافبک شیرازی آبی پوشان در دو سه فصل اخیر معمولاً مصدوم و یا به دور از آمادگی بوده و نتوانسته انتظارات را برآورده نماید و کاملاً از ترکیب اصلی استقلال دور شده است.

هرچند هنوز استقلالی ها به صورت رسمی نامی را اعلام ننموده اند، اما اگر نام شجاعیان به اسم یکی از بازیکنانی که قرار نیست با او تمدید گردد اعلام شد، خیلی هم جای تعجب نیست.

شجاعیان در فصل گذشته تنها در 17 بازی از 30 بازی آبی پوشان مورد استفاده نهاده شد و مدت زمان حضورش در زمین هم از 716 دقیقه عبور نکرد و در این دقایق هم هیچ گل و پاس گلی از او دیده نشد.

2- فرشید اسماعیلی

اسماعیلی هر زمان آماده باشد، استقلال شکل بهتری دارد؛ اما در یکی دو فصل گذشته کمتر پیش آمده که این بازیکن در شرایط صد درصدی قرار داشته باشد. مصدومیت های متعدد باعث شد تا اسماعیلی که کاپیتان سوم استقلال است، کمتر از انتظار در فصل گذشته بازی کند.

عامل دیگری که می تواند فکر را به سمت نام فرشید اسماعیلی ببرد، روابط نه چندان حسنه وی با مدیرعامل باشگاه بود. اسماعیلی بار ها علیه احمد مددی مصاحبه کرد و در اینستاگرام برای او پیغام گذاشت. احمد مددی هم بار ها او را به کمیته انضباطی فراخواند و حتی بنا به گفته خود اسماعیلی، از وی در دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

چه بسا تیرگی روابط اسماعیلی با مدیرعامل از یک سو و تعدد مصدومیت های او از سوی دیگر منجر به این گردد که وی دومین بازیکنی باشد که نامش در فهرست تمدیدی ها قرار ندارد.

اسماعیلی در فصل گذشته 7 بازی را به علت مصدومیت و یک بازی را به علت محرومیت از دست داد و در 22 بازی آبی پوشان حضور داشت و 1363 دقیقه در جریان بازی قرار داشت. وی در این ملاقات ها یک گل زد، 2 بار هم پاس گل داد و 4 بار هم از داوران کارت زرد گرفت.

شاید اوج عملکرد اسماعیلی را بتوان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دانست که یکی از ستاره های مرحله گروهی این مسابقات بود و نهایت بدشانسی او را هم در فینال جام حذفی دانست که با از دست دادن یک ضربه پنالتی، نقش مهمی در شکست آبی پوشان داشت.

3- ارسلان مطهری

مطهری در مذاکرات اولیه اش با آبی پوشان به توافق نرسیده و گفته می گردد اختلاف اقتصادی هم زیاد است. از سوی دیگر گویا این بازیکن پیشنهادی هم از لیگ ترکیه دارد و از همه این ها گذشته، مطهری به صورت تلویحی جدایی اش از استقلال را اعلام و با طرفداران این تیم خداحافظی نموده است.

با این وجود مطهری عملکردی نسبتاً قابل قبول در فصل گذشته داشته و احتمال اینکه با جدایی دیاباته و قایدی از جمع آبی پوشان مجیدی سومین مهاجمش را هم در فهرست مازاد قرار دهد کم است؛ مگر آنکه امیدی به بازگشت او نداشته باشند. مطهری هم می تواند یکی از 2 بازیکنی باشد که در فهرست تمدیدی ها نیست.

مهاجم آبی پوشان در فصل گذشته بعد از قایدی دومین بازیکن پر کار بود و در 28 بازی این تیم به میدان رفت و 2062 دقیقه در زمین حضور داشت. وی با 7 گل به همراه قایدی برترین گلزن تیمش بود و 2 بار هم پاس گل داد.

4- سید حسین حسینی

با اینکه احتمال قرار داشتن نام سید حسین حسینی کاپیتان دوم آبی پوشان در بین این دو بازیکن بسیار کم است، اما می توان یک حدس دور از فکر زد. حدسی بر این پایه که اگر رشید مظاهری حاضر به ادامه همکاری با آبی پوشان گردد، مجیدی ترجیح دهد از یک دروازه بان دوم کم سن و سال و مقرون به صرفه تر استفاده کند.

البته فرایند مذاکرات حسینی با استقلال بسیار محبت آمیز و در راستای توافق قرار داشته و لذا بعید است حسینی یکی از دو بازیکنی باشد که قرار نیست با او تمدید گردد.

5- آرش رضاوند

رضاوند یکی از پر کار ترین بازیکنان دو فصل اخیر و به خصوص فصل گذشته آبی پوشان بود و کمتر پیش آمد که او در ترکیب اصلی قرار نداشته باشد. این هافبک چند پسته در فصل گذشته نقش آچار فرانسه را برای آبی پوشان بازی کرد و اگر به لحاظ فنی حساب گردد، احتمال اینکه او در فهرست مازاد قرار داشته باشد بسیار کم است.

هافبک میانی آبی پوشان فصل گذشته در 27 بازی از 30 بازی به میدان رفت و مقدار حضورش در میدان 1766 دقیقه بود تا بعد از قایدی، مطهری، ریگی، مرادمند، غفوری و نادری، هفتمین بازیکن پر کار فصل آبی پوشان باشد.

اما گفته می گردد رضاوند برای تمدید قرارداد درخواست افزایش زیادی داشته که این به مذاق مدیران باشگاه خوش نیامده است. با این حال، بسیار بعید است که رضاوند در فهرست مازاد قرار داشته باشد و شاید تنها عامل جدایی احتاقتصادی او، عدم توافق اقتصادی باشد.

6- سیاوش یزدانی و مسعود ریگی

با هیچ فرمولی نمی توان یزدانی و ریگی را به لحاظ فنی در فهرست بازیکنان مازاد مجیدی دانست. یزدانی در فصل گذشته و به خصوص در اواخر فصل رهبر و ستون خط دفاعی آبی پوشان و برترین مدافع این تیم بود. ریگی هم که از با اخلاق ترین و بی حاشیه ترین بازیکنان لیگ برتر است، ثابت ترین هافبک این تیم و یکی از پر کار ترین بازیکنان استقلال بود و به لحاظ فنی به هیچ وجه نمی توان او را گزینه قرار داشتن در فهرست مازاد دید.

تنها عاملی که ممکن است منجر به جدایی این دو بازیکن گردد که احتمال آن بسیار کم است، عدم توافق اقتصادی در رایزنی هایی که پیش رو می باشد است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1763

به "2 بازیکن مطرح استقلال در لیست خروج فرهاد مجیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بازیکن مطرح استقلال در لیست خروج فرهاد مجیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید