ابتلای یک پزشک به ویروس انگلیسی در غرب کشور تایید نشده است

به گزارش تاورنا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری که در غرب کشور به کرونا مبتلا شده بود و به تازگی از سفر انگلیس برگشته است، مبتلا به واریانت کرونای انگلیسی نبوده است.

ابتلای یک پزشک به ویروس انگلیسی در غرب کشور تایید نشده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر کیانوش جهانپور، با اشاره به آنچه ظرف دو روز گذشته وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام نموده اند، توضیح داد: در چند روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد و درباره احتمال ابتلای یک همکار پزشک ما در غرب کشور به کرونای انگلیسی صحبت شده بود که این مسأله تأیید نشد و مورد ابتلای به این واریانت جدید از ویروس کرونا تا به امروز در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران شناسایی شده و آنالیز سایر موارد مشکوک به وسیله توالی یابی ژنتیکی در آزمایشگاه های ریفرال ادامه دارد و هنوز مورد جدیدی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: از مورد مشکوک در کردستان و موارد تماس نزدیک با وی بار ها آزمایش به عمل آمده است و تا به امروز حدود 240 نفری که با مورد مشکوک اولیه - که یکی از همکاران پزشک بازگشته از انگلیس بود- در تماس بوده اند مورد آزمایش قرار گرفتند و خوشبختانه در هیچ یک از آن ها ردپایی از کرونای جهش یافته انگلیسی مشاهده نشده است.

آقای جهانپور تأکید کرد: همانگونه که بار ها از ارباب جراید و اصحاب رسانه درخواست شده است، انتظار می رود از انعکاس اخبار با منبع ناتعیین، غیر رسمی و یا به نقل از افراد در صندلی های مختلف تحت عناوین مختلف غیر مرتبط، به ویژه در موارد تخصصی که نیازمند اطلاع و آگاهی از مستندات و جزئیات اطلاعات بیماران و آزمایش هایی دقیق است خودداری نمایند.

وی ادامه داد: انتشار موارد غیر مستند و مبتنی بر حدس و گمان، تنها زمینه نگرانی بی مورد افکار عمومی را فراهم می نماید درحالی که مرجع اعلان و اظهار نظر در این مورد تعیین است و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این خصوص حسب مورد اطلاع رسانی لازم و بهنگام را از مجاری رسمی انجام داده و خواهد داد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز دو روز قبل ابتلای یک پزشک در غرب کشور به ویروس کرونای انگلیسی را تکذیب و تأکید کرد خبر های صحیح را مردم از وزارت بهداشت دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1431

به "ابتلای یک پزشک به ویروس انگلیسی در غرب کشور تایید نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای یک پزشک به ویروس انگلیسی در غرب کشور تایید نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید