اصلاح نظام پرداخت پرستاری در کشور، طرح جدیدی جایگزین قاصدک می گردد

به گزارش تاورنا، مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اصلاح سیستم پرداخت پرستاری اطلاع داد و گفت: طرح جدیدی جایگزین قاصدک خواهد شد و مقرر است تغییرات اساسی اتفاق بیفتد.

اصلاح نظام پرداخت پرستاری در کشور، طرح جدیدی جایگزین قاصدک می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مریم رسولی عصر یکشنبه در جشن روز پرستار که با حضور جامعه پرستاری استان در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار گردید، با اشاره به تدوین استانداردهای ارائه خدمات 6 بیماری در منزل اظهار کرد: کوشش داریم پرستاران علاوه بر ارائه خدمات در بیمارستان ها، در جامعه هم خدمات خود را گسترش دهند و در این راستا از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت برنامه هایی تدوین شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های طراحی شده، تدوین استانداردهای خدماتی 6 بیماری مزمن است که بیمارانی با شرایط خاص، خدمات خود را در منزل و در قالب پوشش بیمه ای از جامعه پرستاری دریافت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از راه اندازی سیستم گزارش نویسی و ثبت الکترونیکی مراقبت های پرستاری اطلاع داد و گفت: در مواقعی پرستاران مجبورند ساعت اداری مراقبت مستقیم را کاهش داده و زمانی را صرف نوشتن و ارائه گزارش نمایند که این امر با نارضایتی بیمار و پرستار همراه بود.

رسولی با بیان اینکه یکی از اقدامات معاونت پرستاری وزارت بهداشت برای مدیریت در زمان، راه اندازی سیستم گزارش نویسی الکتریکی است، ادامه داد: مقدمات این طرح تا انتها امسال آماده خواهد شد که با اجرای آن، 10 درصد در زمان پرستاران صرفه جویی می گردد و مدیریت زمان صورت خواهد گرفت.

وی به مسأله دیگری که معاونت پرستاری وزارت بهداشت پیگیر آن است، اشاره و توضیح داد: یکی از موضوعات مورد پیگیری این معاونت، ایجاد مراکز مراقبت طولانی مدت است که آیین نامه آن را تدوین نموده و با تصویب در کمیته تنظیم مقررات، پرستاران می توانند به عنوان مسؤول راه اندازی این مراکز مجوز دریافت نمایند.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مهم ترین مشکل پرستاران که معوقه در پرداختی هاست، اشاره و توضیح داد: طی جلسه روزهای اخیر وزیر بهداشت با اعضای شورای عالی نظام پرستاری مقرر شد با وصول سه هزار میلیارد تومان از تأمین اجتماعی که در دست اقدام است تا حدود زیادی از معوقات پرستاری تا انتها سال پرداخت گردد.

رسولی همچنین از اصلاح سیستم پرداخت پرستاری اطلاع داد و گفت: با توجه به عدم رضایت همکاران پرستار از گردش اقتصادی، طرح جدیدی جایگزین طرح قاصدک خواهد شد و مقرر است تغییرات اساسی در آن اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 709

به "اصلاح نظام پرداخت پرستاری در کشور، طرح جدیدی جایگزین قاصدک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح نظام پرداخت پرستاری در کشور، طرح جدیدی جایگزین قاصدک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید