با این شیرینی از هله هوله خوردن بچه ها جلوگیری کنید

به گزارش تاورنا، اگر روی خورد و خوراک فرزند زیر یک سالتان آن قدر حساس هستید که نمی گذارید از تنقلات و شیرینی های مختلفی که خریده اید بخورد، خودتان برایش شیرینی بپزید.

با این شیرینی از هله هوله خوردن بچه ها جلوگیری کنید

شک نکنید که با این شیرینی بچه ها دیگر سمت پفک و چیپس نمی روند.

مواد لازم برای 60 عدد شیرینی

به میزان لازم روغن

یک پیمانه آرد گندم

3 ق س آرد ذرت

2 /1 پیمانه کره

2 /1 پیمانه پودر قند

به میزان لازم پودر قند برای روی شیرینی

1. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن نموده و روی سطح سینی فر را هم با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید. سپس روی کاغذ را با روغن چرب کنید.

2. کاسه ای آماده کنید و آرد گندم، آرد ذرت و پودر قند را در آن بریزید. کره را هم به این مخلوط اضافه نموده و با دست آغاز به ورز دادن کنید تا مخلوط ابتدا شبیه به خمیر داخل نان باگت شده سپس با ورزدادن زیاد به خمیری صاف و یکدست تبدیل گردد.

3. روی سطح کابینت یا میز میزانی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه روی آن باز کنید به میزان ای که ضخامت آن به نیم سانتی متر برسد حالا با قالب مخصوص شیرینی پزی با هر شکل دلخواه آغاز به قالب زدن کنید.

4. خمیرهای قالب زده را با فاصله از هم روی کاغذ شیرینی پزی فر بچینید پس از پاشیدن پودرقند روی آنها مدت ده تا 12 دقیقه حرارت دهید تا رنگ شیرینی ها طلایی کمرنگ گردد. سینی را از فر خارج نموده و کناری بگذارید و صبر کنید تا سرد گردد سپس با یاری نوک چاقو، شیرینی ها را از کاغذ شیرینی پزی جدا کنید.

فوت و فن

این شیرینی را می توانید در فریزر تا سه ماه نگهداری کنید و به جای بیسکویت کارخانه ای به کودکتان بدهید.

یه جور دیگه

شما می توانید خمیرهای قالب زده را در کیسه پلاستیکی که آردپاشی شده است قرارداده و در فریزر نگهداری کنید به این ترتیب می توانید در موقع احتیاج آن را از فریزر درآورده و بعد از آب شدن خمیر، آن را در فر بپزید به این ترتیب تازه تر خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2263

به "با این شیرینی از هله هوله خوردن بچه ها جلوگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این شیرینی از هله هوله خوردن بچه ها جلوگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید