بیشترین افزایش صادرات چین در 19 ماه اخیر رقم خورد

به گزارش تاورنا، داده های رسمی روز شنبه نشان داد در ماه اکتبر (مهر-آبان) صادرات چین با بیشترین سرعت خود در 19 ماه اخیر رشد نموده در حالی که واردات این کشور هم بالا رفته است.

بیشترین افزایش صادرات چین در 19 ماه اخیر رقم خورد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، داده های رسمی روز شنبه نشان داد در ماه اکتبر صادرات چین با بیشترین سرعت خود در 19 ماه اخیر رشد نموده در حالی که واردات این کشور هم بالا رفته است. این نشان می دهد که ریکاوری دومین اقتصاد دنیا از پاندمی کرونا ادامه دارد.

صادرات چین در ماه اکتبر 11.4 درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و از پیش بینی 9.3 درصدی تحلیل گران و اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بالاتر رفت. در ماه سپتامبر هم رشد صادرات چین قدرتمند بود و به 9.9 درصد رسیده بود.

افزایش صادرات ماه اکتبر باعث شد تا مازاد تجاری چین در این ماه به 58.44 میلیارد دلار برسد. این در حالی بود که اقتصاددانان پیش بینی نموده بودند مازاد تجاری چین در این ماه به 46 میلیارد دلار برسد. چین در ماه قبل هم به مازاد تجاری 37 میلیارد دلاری دست یافته بود.

صادرات چین علی رغم پاندمی دنیای کرونا به لطف تقاضای بالای دنیای برای تجهیزات پزشکی و بهداشتی و کاهش ظرفیت فراوری در سایر مناطق دنیا، قدرتمند باقی مانده است، هرچند انتظار می رود با بازگشت محدودیت های قرنطینه ای در اروپا و محدود شدن بازار کالا های چینی این صادرات در آینده کاهش یابند.

مازاد تجاری چین با ایالات متحده که از لحاظ سیاسی بسیار حائز اهمیت است در ماه اکتبر، از 30.75 میلیارد دلار در ماه سپتامبر، به 31.37 میلیارد دلار رسید.

در این ماه واردات چین 4.7 درصد رشد کرد. واردات این کشور در ماه گذشته 13.2 درصد رشد نموده بود و اقتصاددانان پیش بینی می کردند در این ماه هم 9.5 درصد رشد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1306

به "بیشترین افزایش صادرات چین در 19 ماه اخیر رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین افزایش صادرات چین در 19 ماه اخیر رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید