درخواست نخست وزیر ایتالیا برای کاهش تحریم های روسیه ، نظر ترامپ عوض نشد

به گزارش تاورنا، نخست وزیر ایتالیا گرچه مایل به کاهش تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه است اما ظاهرا نتوانست عقیده دونالد ترامپ را به رغم دوستی خودشان که بر سر مساله مهاجرتی حاصل شد، تغییر دهد.

درخواست نخست وزیر ایتالیا برای کاهش تحریم های روسیه ، نظر ترامپ عوض نشد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا که دوشنبه در واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد، می گوید ایتالیا توقع ندارد که تحریم ها علیه روسیه یک شبه برداشته گردد اما ایتالیا بر لزوم گفت وگو با روسیه تاکید دارد و مایل نیست که این تحریم ها به جامعه مدنی روسیه یا کسب و کارهای کوچک و متوسط آسیبی بزند.

کونته تاکید نمود: تحریم ها علیه روسیه به خودی خود نمی تواند خاتمه یابد.

ایتالیا یکی از شرکای تجاری مهم روسیه در اروپاست و دولت ائتلافی کونته به دنبال بهبود بیشتر روابط با مسکو است. رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با کونته بدون ذکر جزئیات چندان گفت: تحریم ها علیه روسیه دست نخورده باقی خواهد ماند. این در حالی است که تشکیلات سیاسی در واشنگتن، ترامپ را با اتهاماتی نظیر اینکه پیروزی او در 2016 با همدستی و مداخله روس ها در کمپین او بود، تحت فشار قرار می دهند.

ترامپ در همین حال زمینه های مشترکی با نخست وزیر ایتالیا در امنیت مرزی و سرکوب مهاجران غیرقانونی یافت. همچنین ترامپ گفت که اگر کنگره به پیشنهادهای او برای تحکیم مرز جنوبی و خاتمه دادن به مهاجرت زنجیره ای و لاتاری خاتمه ندهد، چاره ای جز تعطیل کردن دولت ندارد. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: زمان آن رسیده است که ما امنیت مرزی مناسبی داشته باشیم. دست مایه خنده جهان شدیم. ما بدترین قوانین مهاجرتی در جهان را داریم.

نخست وزیر ایتالیا همچنین عملکرد ترامپ در نشست گروه هفت در کانادا و نشست ناتو در بروکسل را ستود و رئیس جمهوری آمریکا را یک مذاکره کننده بزرگ و حامی خوب منافع آمریکا در آمریکا دانست. کونته گفت: پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه هشت و اینکه اعضای ناتو باید بودجه نظامی خودشان را افزایش دهند قطعا جزو مواضع منطقی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 463

به "درخواست نخست وزیر ایتالیا برای کاهش تحریم های روسیه ، نظر ترامپ عوض نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نخست وزیر ایتالیا برای کاهش تحریم های روسیه ، نظر ترامپ عوض نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید