سفیر روسیه در بغداد: ارتش عراق برای خرید سامانه اس 400 تقاضا نکرده است

به گزارش تاورنا، سفیر روسیه در بغداد فاش کرد که عراق تا کنون درخواست رسمی برای خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه ارائه نکرده است.

سفیر روسیه در بغداد: ارتش عراق برای خرید سامانه اس 400 تقاضا نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه در بغداد با اشاره به اینکه عراق تا کنون هیچ درخواست رسمی برای خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 ارائه نکرده و تنها در حد اهتمام عراق به این مسئله بوده است.

ماکسیموف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در سایه حوادث اخیر عراق، طبیعی است که اهتمام این کشور به سامانه دفاع موشکی اس 400 بیشتر شود اما هنوز زود است که بگوییم اتفاق محسوسی در این باره افتاده است.

وی اشاره کرد که ارتش عراق به سلاح های روسی اهتمام دارد چرا که این سلاح ها از کیفیت و کارآیی خوبی در صحنه های جنگ برخوردار هستند.

ماکسیموف گفت که ما همواره می گوییم که آماده کمک به دولت عراق برای تقویت توان دفاعی آن هستیم چرا که مدرن ترین تجهیزات نظامی در روسیه برای تمامی ارتش های نظامی از جمله دفاع هوایی تولید می شود و چنانچه درخواستی در خصوص سامانه های مشخصی دریافت کنیم، آن را بررسی خواهیم کرد.

سفیر روسیه در بغداد همچنین گفت که ما در انتظار دوستان عراقی در روسیه هستیم تا از نمایشگاه سلاح های روسیه مکس و ارمیا 2020 بازدید کنند.

خطرات جدید درباره توقف فعالیت شرکت های نفتی

ماکسیموف همچنین از وجود خطرات جدی برای توقف جزئی یا کامل فعالیت های بزرگ ترین شرکت های نفتی خارجی که در پروژه های بزرگ در میادین نفت و گاز اصلی عراق مشارکت دارند، خبر داد.

او گفت که حوادث اخیر در عراق تأثیرات خطرناکی بر طرح های دولت برای بازسازی مناطق پس از خاتمه درگیری ها در کشور و استمرار توسعه اقتصاد به خصوص صنایع نفت و گاز داشته است.

سفیر روسیه در بغداد تأکید کرد که سلامت کارکنان فعال در تأسیسات نفت و گاز عراق شرط اصلی استمرار فعالیت کارشناسان روسی است و در حال حاضر شرکت های امنیتی ویژه، مورد اعتماد، شایسته و باتجربه در منطقه خاورمیانه در تضمین سلامت افراد و عملیات در میادین و دیگر تأسیسات مشارکت دارند.

وی اضافه کرد که سفارت روسیه در بغداد به طور مرتب نشست هایی را با کنندگان شرکت های لوک اویل، گاز پروم و باشنفت و کارکنان محلی آن در خصوص مسائل امنیتی برگزار می کند و اوضاع تحت کنترل خود دارد و توصیه های لازم به این شرکت ها ارائه می شود.

پیشتر برخی منابع در شرکت های نفت خارجی گفتند که ده ها نفر از کارکنان آمریکایی این شرکت ها در بصره در حال ترک عراق هستند.

سفیر روسیه در عراق همچنین گفت که پیش بینی می شود محمد الحلبوسی رئیس مجلس و روسای تعدادی از کمیسیون های مجلس عراق در سال جاری میلادی به روسیه سفر کنند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 809

به "سفیر روسیه در بغداد: ارتش عراق برای خرید سامانه اس 400 تقاضا نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه در بغداد: ارتش عراق برای خرید سامانه اس 400 تقاضا نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید