معاون رهبر حزب کارگر انگلیس کناره گیری کرد

به گزارش تاورنا، معاون رهبر حزب کارگر انگلیس در آستانه انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور کناره گیری کرد.

معاون رهبر حزب کارگر انگلیس کناره گیری کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، بامداد پنج شنبه 16 آبان شبکه اسکای نیوز اطلاع داد که تام واتسون، معاون رهبر حزب کارگر انگلیس از مقام معاونت جرمی کوربین کناره گیری نموده و از نمایندگی مجلس عوام استعفا می دهد.

  • فرار ثروتمندان انگلیس از دست کوربین

واتسون 52 ساله که از 1982 وارد حزب کارگر و در سال 2015 به عنوان معاون رهبر این حزب انتخاب شده بود، علت استعفای خود را شخصی و نه سیاسی توصیف کرد.

دو ماه پیش گزارش شد نهاد تصمیم گیری حزب کارگر در حال آنالیز حذف پست معاون رهبری حزب است و واتسون گفته بود که به وسیله پیامک از چنین موضوعی اطلاع یافته است.

این کناره گیری همچنین در آستانه انتخابات سراسری زودهنگام در انگلیس روی می دهد که هفته گذشته پس از مدت ها کش وقوس میان دولت و مجلس این کشور در نهایت تصویب شد.

  • نخست وزیر انگلیس کناره گیری کرد | موافقت ملکه با برگزاری انتخابات زودهنگام

انتخابات عمومی انگلیس که سومین انتخابات پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا به شمار می رود قرار است 12 دسامبر (21 آذر) برگزار گردد و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته تا این لحظه هیچ حزبی نمی تواند اکثریت کرسی های مجلس عوام به دست آورد و در صورت تحقق این مساله، پیش بینی می گردد همانند انتخابات سال 2010 میلادی، مجلس بعدی، به اصطلاح معلق گردد و دو یا چند حزب ناچار شوند با هم ائتلاف نمایند و دولت بعدی انگلیس را شکل دهند.

  • سر لیندسی هویل رئیس مجلس عوام انگلیس شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 480

به "معاون رهبر حزب کارگر انگلیس کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رهبر حزب کارگر انگلیس کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید