واکنش جبران باسیل به حدس ها درباره احتمال استعفای حریری

به گزارش تاورنا، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی با اشاره به افزایش برآورد ها پیرامون احتمال استعفای سعد الحریری از سِمَت خود گفت: استعفای حریری به فرایند تشکیل دولت لبنان ضربه می زند.

واکنش جبران باسیل به حدس ها درباره احتمال استعفای حریری

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از النشره، جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی به افزایش حدس ها پیرامون احتمال استعفای سعد الحریری از سِمَت خود به نام نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: استعفای حریری برخلاف آنچه که برخی گمان می کنند، فایده ای برای پفراینده تشکیل دولت ندارد و حتی به آن ضربه هم می زند. ما تا به امروز همه تلاش خود را برای موفقیت فرایند تشکیل دولت انجام داده ایم.

جبران باسیل افزود: ما همچنین آماده هستیم تا هر اقدامی که به ادامه ماموریت حریری در تشکیل کابینه کمک می کند، انجام دهیم. درحال حاضر توافق پیرامون بسکمک از مسائل مورد اختلاف حاصل شده است و می توانیم در آینده درباره دیگر مسائل هم توافق کنیم.

پیشتر روزنامه الأخبار اعلام کرده بود که احتمال دارد سعد الحریری طی روز های آینده از سِمَت خود به نام نخست وزیر مأمور تشکیل دولت نو استعفا دهد. برخی منابع خبر دادند که حریری در دیدار با معاون رئیس مجلس لبنان تصمیم خود برای استعفا از پستش را اعلام کرده است.

چندی پیش هم روزنامه لبنانی البناء با انتشار مطلبی اعلام کرده بود: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه نو لبنان می توان گفت این است که فرایند شکل گیری دولت نو به یک بن بست نزدیک شده است. نمی توان به تشکیل کابینه نو حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود. واقعیت این است که هرچقدر هم تلاش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه نو لبنان خوشبین باشیم، نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1714

به "واکنش جبران باسیل به حدس ها درباره احتمال استعفای حریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش جبران باسیل به حدس ها درباره احتمال استعفای حریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید