کشورهای همسایه، مقصد صادرات محصولات بهداشتی ایران

به گزارش تاورنا، پس از گذشت بیش از دو ماه از ورود ویروس کرونا به ایران، بازار محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده ایران به ثباتی نسبی رسیده و همین مساله مقدمات افزایش صادرات این محصولات را فراهم نموده است.

کشورهای همسایه، مقصد صادرات محصولات بهداشتی ایران

به گزارش خبرنگاران، روز شنبه حسن روحانی، رییس جمهوری در ملاقات با تعدادی از فعالان مالی بخش خصوصی به شرایط شکل گرفته در بازار محصولات بهداشتی اشاره نمود. او گفت در شرایطی که کشور در روزهای ابتدایی شیوع ویروس به این محصولات نیاز فوری داشته، پس از حدود دو ماه در نقطه ای قرار گرفته که می تواند حتی در بعضی اقلام به صادرات نیز فکر کند.

صحبت های روز گذشته رییس جمهور در حالی مطرح شد که چند روز قبل رییس سازمان توسعه تجارت نیز اعلام نموده بود ایران در سال 1399 امکان صادرات 1.5 میلیارد دلار محصولات ضدعفونی کننده و بهداشتی به منطقه را خواهد داشت؛ البته این موضوع منوط به تامین نیاز قطعی داخل خواهد بود.

براساس برآوردهای انجام شده، کشورهای همسایه و حاضر در منطقه به عنوان اصلی ترین مشتریان بالقوه این محصولات در نظر گرفته می شوند.

مهدی علیپور، فعال مالی در حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بسیاری از این کشورها به کالاها و محصولات ایرانی نیاز فوری دارند. از این رو نه تنها در بلندمدت که در کوتاه مدت نیز توقف فعالیت میان ایران و این کشورها برایشان سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورتی که ما بتوانیم در ایام کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و این اطمینان را بدهیم که شانس آلوده بودن محصولات ایرانی بسیار پایین است، قطعا می توان به حفظ این بازارها در منطقه و حتی افزایش فروش در بعضی کالاها فکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 967

به "کشورهای همسایه، مقصد صادرات محصولات بهداشتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای همسایه، مقصد صادرات محصولات بهداشتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید