یاری 52 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سودان

به گزارش تاورنا، اتحادیه اروپا گفت، 52 میلیون یورو (معادل 62.5 میلیون دلار) به عنوان یاری های بشردوستانه به سودان ارائه می دهد که از اوضاع مالی و اجتماعی نامساعدی رنج می برد.

یاری 52 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سودان

به نقل از خبرگزاری آناتولی، نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان با صدور بیانیه ای اعلام نمود، با افزایش احتیاجهای انسانی در شاخ آفریقا، کمیساریای اروپا از پشتیبانی اقتصادی جدیدی به ارزش 149 میلیون یورو به عنوان یاری به کشورهای شاخ آفریقا در سال 2021 اطلاع داد.

سهم سودان 52 میلیون یورو، جیبوتی 500 هزار یورو، کنیا 14 میلیون یورو، اوگاندا 32 میلیون یورو، اتیوپی هفت میلیون یورو و سودان جنوبی 43.5 میلیون یورو از این یاری اقتصادی خواهد بود.

به همین دلیل، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران با صدور بیانیه ای اعلام نمود، طی سال گذشته، کشورهای شاخ آفریقا علاوه بر این که تحت تاثیر جنگ و درگیری و آوارگی قرار گرفته اند با سه تهدید هجوم ملخ ها، تاثیرات آب و هوایی و شیوع ویروس کرونا نیز رو به رو بوده اند.

وی همچنین توضیح داد، در نتیجه این تهدیدها، میلیون ها تن احتیاجمند یاری فوری در این منطقه و یاری رسانی در مواقع اضطراری در زمینه مواد غذایی، تغذیه، بهداشت و سلامت و حمایت و حفاظت از احتیاجمندان هستند.

این مسئول اروپایی در ادامه گفت، علاوه بر این اموال اختصاص یافته در سرتاسر این منطقه، 30 میلیون یورو به پروژه های آموزش بچه ها که با بحران های انسانی در این کشورها دست و پنجه نرم می نمایند، اختصاص خواهد یافت.

در منطقه شاخ آفریقا 11.5 میلیون آواره وجود دارد.

این کمیسر اروپایی همچنین گفت، بیش از 13.4 میلیون تن احتیاج به یاری های بشردوستانه دارند و از میان آنها بیش از 9 میلیون تن به یاری های غذایی احتیاج دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1628

به "یاری 52 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 52 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید