روانشناسی

10 فایده بخور برای پوست صورت و 4 تکنیک برای انجام آن

بخور پوست صورت یک درمان خانگی برای پوست است که کار پاکسازی و تغذیه را برای پوست انجام می دهد و احساس شادابی ایجاد می نماید. این کار بعلاوه می تواند منافذ پوست را باز کند، گردش خون را بهبود بخشد و سبوم محبوس شده در پوست را آزاد کند. اگر در پی راهی برای مراقبت...

5 دی 1402

چگونه با مهاجرت فرزند خود از نظر احساسی کنار بیاییم

روز موعود نهایتا فرا می رسد. فرزند شما در حال رفتن به سوی دیگر دنیا است. روزی که زمانی بسیار دور و دست نیافتنی به نظر می رسید، اکنون به طرز شومی نزدیک است. همانطور که فرزند شما برای زندگی تازه خود در خارج از کشور آماده می گردد، چگونه می توانید با این اتفاق...

7 مهر 1402

عهد 25 ساله نانوای محله نواب ، هیچ سفره ای خالی از نان نمی ماند

همه چیز از خالی شدن جیب یک سرباز در شهری غریب آغاز شد. از روانداختن او به یک نانوا در اوج گرسنگی و دست رد زدن نانوا به سینه او. برخورد نامهربانانه آن نانوا و دلشکستگی سرباز جوان که از قضا در شهر و دیار خود نانوا بود باعث شد که او تصمیم مهمی برای آینده زندگی...

4 شهریور 1402

اگر مزه آب را دوست ندارید این نوشیدنی را برای برطرف تشنگی امتحان کنید

در حالی که هر یک از ما در هر زمانی از سال مستعد کم آبی هستیم، اما این خطر می تواند به طور قابل توجهی در طول تابستان افزایش یابد، زیرا زمان بیشتری خارج از منزل و در زیر نور خورشید می گذرانیم که همراه با افزایش تعریق ناشی از دمای گرم است.

24 مرداد 1402

چگونه با یک رژیم غذایی تا سن 124 سالگی عمر کنید!

منطقه ها آبی که ساکنان آن عمر طولانی دارند پنج منطقه اوکیناوا در ژاپن، ساردینیا در ایتالیا، نیکویا در کاستاریکا، ایکاریا در یونان و لوما لیندا در کالیفرنیا را شامل می شوند.

17 مرداد 1402

روز جهانی یوگا : سلامتی را در آغوش بگیرید

یوگا شامل مدیتیشن و تکنیک های تنفسی است که وضوح فکری و تمرکز را بهبود می بخشد و به آرامش فکر، کاهش گفتگوی فکری و تقویت عملکرد شناختی یاری می نماید.

1 تیر 1402

اگر دیر به خواب می روید یا به سختی بیدار می شوید، بخوانید

یافته های یک مطالعه اخیر به وسیله محققان انجمن مغز و اعصاب آمریکا نشان داد: افرادی که علائم بی خوابی مانند اختلال در به خواب رفتن، یا در خواب ماندن را تجربه می نمایند، احتمالا بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. نتایج بعلاوه نشان داد: این خطر، در افراد...

21 خرداد 1402

8 پیشنهاد کاشت بذر گل برای عید نوروز 1402

بهار، فصل رویش، سرزندگی و دوباره جوانه زدن هاست، فصلی که بیش از همه فصول تنوع گیاهی در آن خودنمایی می نماید. اما برای اینکه در این فصل زیبا، باغچه یا گلدان های سرزنده ای داشته باشید باید از اوایل تا نهایت پانزدهم اسفندماه بذر گل مورد علاقه تان را بکارید.

17 اسفند 1401

سرنوشت گورخواب ها چه شد؟

یک زن میانسال هم به فاصله دو تا قبر آن طرف تر ایستاده، چادرش را روی سرش کمی جابه جا می نماید، حرف رضا را پی می گیرد و می گوید: بله الان امنیت اینجا خیلی خوب شده، هرچند با اون گزارشی که اون سال نوشتند نام شهر ما بد شد اما خب خیالمون بابت رفت و آمد به قبرستون...

29 دی 1401

همه استعفا دادند یا عذرخواهی کردند به جز کی روش!

جام جهانی فوتبال 2022 قطر که با حضور 32 تیم در 20 نوامبر شروع شد، اکنون به هفت تیم کاهش یافته است. در نتیجه، چندین سرمربی یا مدیر پس از خروج از مسابقات یا به خانه فرستاده شدند یا استعفا داده اند.

19 آذر 1401

راهکارهایی مهم برای جدا کردن محل خواب کودک ، چه سنی برای آغاز خواب مستقل مناسب است؟

جداکردن جای خواب کودک مرحله ای حساس است. مستقل کردن زودهنگام یا دیرهنگام محل خواب هر دو می تواند آسیب زا باشد به همین علت کارشناسان توصیه های دقیق برای این مرحله دارند.

14 آذر 1401

هرگز این حرف ها را به بچه ها نگویید

دنیای کودکی دنیای ظریف و حساسی است چراکه کودک هر لحظه با رویداد های نو و تازه که از نظر ما بزرگسالان عادی به نظر می رسد روبه رو می گردد.

28 مهر 1401

راز لاغری در کشورهای مختلف چیست؟

صبحانه بخورید و ساندویچ هایتان را کوچک کنید. رژیم های سنتی در کشورهای مختلف، برترین راه پیشگیری از اضافه وزن را توصیه می نمایند.

19 مهر 1401

سعید عزت اللهی؛ ادامه با تیم دانمارکی یا پیوستن به تیم نو؟

ایران ورزشی نوشت: در سال های اخیر بار ها بحث بازگشت سعید عزت اللهی به لیگ ایران شنیده شده و البته این اتفاق هرگز رخ نداده است.

4 شهریور 1401

20 راه کنترل و مهار خشم

دردسر ساز بودن خشم آن روی سکه است و اگر کنترل نگردد منجر به درگیری فیزیکی و اتفاقات غیر قابل جبران می گردد.

24 مرداد 1401

6+1 وسیله در خانه که آن را مجلل و زیباتر خواهد نمود

بودن برخی وسایل در خانه نه فقط باعث زیباتر شدن آن می گردد؛ بلکه می تواند آن را مجلل کند. این وسایل همان هایی هستند که ارزش هنری زیادی دارند و به علت همین متفاوت بودن، می توانند خانه ای با شکوه برایتان بسازند. اگر در پی این هستید که به خانه تان سر و شکل یک...

20 مرداد 1401

هتل سنتی سرای شعرباف یزد را بهتر بشناسید

هتل سنتی سرای شعرباف یزد را بهتر بشناسیدهتل سنتی سرای شعرباف یزد در محله فهادان یزد و بافت سنتی این شهر واقع شده است. بد نیست بدانید که قدمت عمارت اصلی این هتل، به دوران قاجار باز می گردد و حدود 100 سال سن دارد. فضای داخلی این هتل بسیار زیباست و با تماشا...

14 مرداد 1401

شکل های از اضطراب که نمی شناسید ولی بیچاره تان می نمایند

کمال گرایی درحقیقت شکلی از اضطراب است. بسیاری از افرادی که ویژگی های کمال گرایانه دارند در عمیق ترین بخشِ وجودشان اعتمادبه نفسِ پایین یا ترس از شکست دارند.

12 مرداد 1401

ازدواج با این مردان خطرناک است!

برخی از مردان دارای خصوصیات فردی و اجتماعی هستند که با وجود آن ها باید از خیر ازدواج با این افراد بگذرید چرا که ازدواج با آن ها خطرناک است.

2 مرداد 1401

همه جیز راجع به نقص خفیف شناختی یا MCI

اختلال خفیف شناختی یک مرحله گذار عملکرد شناختی بین تغییرات مشاهده شده در سالمندی طبیعی و دمانس است. تشخیص زودهنگام و مداخله در مرحله اختلال خفیف شناختی می تواند آغاز دمانس را به تأخیر بیندازد و یا از آن جلوگیری کند.

21 تیر 1401
تعداد: (75)